Δευτέρα, 30 Απριλίου 2012

ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΧΑΡΤΕΣ

Την Παρασκευή με τα παιδιά κάναμε ένα μικρό περίπατο γύρω από το σχολείο.Στη διαδρομή μας είδαμε το κτίριο από όλες τις πλευρές του.Σχολιάσαμε τι υπάρχει γύρω του , τι βρίσκεται δίπλα του , με τι συνορεύει.Επιστρέψαμε στην τάξη μας και προσπαθήσαμε να αναπαραστήσουμε το σχολείο και το περιβάλλοντα χώρο με τα ξύλινα τουβλάκια.Θυμηθήκαμε τους δρόμους , τα χωράφια , την περίφραξη και τα εντάξαμε όλα στην κατασκευή μας.




Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν το χάρτη του σχολείου.






Η μέρα τελείωσε φτιάχνοντας ο καθένας ένα χάρτη που έδειχνε το σπίτι του και τη γειτονιά του.Ενώσαμε όλες τις ζωγραφιές και φτιάξαμε έναν μεγαλύτερο χάρτη.Υποθέσαμε ότι αν όλα τα παιδιά του σχολείου ζωγράφιζαν το χάρτη με το σπίτι τους πόσο μεγαλύτερος θα γινόταν τότε.

Πέμπτη, 26 Απριλίου 2012

ΜΕΛΕΤΩΝΤΑΣ ΧΑΡΤΕΣ

Με αφορμή τα <<ταξίδια >> που έκανε η πινέζα στο παπούτσι των παιδιών μιλήσαμε για τα πιθανά μέρη που θα πήγαινε στην πόλη μας.Τα παιδιά μίλησαν για τον παιδότοπο , το super market , το σχολείο , το δρόμο που παίζουν , την πλατεία και άλλα μέρη της πόλης.Τους ρώτησα πως μπορεί κάποιος να βρει τα μέρη αυτά αν δεν έχει έρθει πάλι στην Μεγαλόπολη και απάντησαν θα ψάξει στο χάρτη.Τους παρουσίασα το χάρτη της πόλης και συζητήσαμε τι απεικονίζεται στο συγκεκριμένο χάρτη και τα παιδιά διέκριναν τους δρόμους και ρώτησαν γιατί μερικά τετράγωνα ήταν μεγαλύτερα από άλλα.Διαβάσαμε τι έγραφαν αυτά τα τετράγωνα και μάθαμε ότι ήταν τα σχολεία της Μεγαλόπολης ,το κλειστό γυμναστήριο το γήπεδο ποδοσφαίρου.Εντοπίσαμε την πλατεία και τους δρόμους που βρίσκονται τα σπίτια μας.


Στη συνέχεια φανταστήκαμε ότι ταξιδεύουμε με αεροπλάνο ψηλά στον ουρανό.Αν θα κοιτάζαμε κάτω πως θα βλέπαμε την πόλη μας..χρησιμοποιήσαμε το google earth και είδαμε την Μεγαλόπολη από ψηλά.Τα παιδια ήταν σε θέση να διακρίνουν τα σπίτια ,τους δρόμους .Βρήκαμε το σχολείο , την πλατεία.Το αεροπλάνο μας όμως ανέβηκε πιο ψηλά και είδαμε διαφορετικά την πόλη μας με λιγότερες λεπτομέρειες.(Σταματήσαμε την περιήγηση στην Πελοπόννησο).Με τον ίδιο τρόπο ταξιδέψαμε στην Καλαμάτα και στην Τρίπολη ,δυο πόλεις γνωστές στα παιδιά.Και εδώ σταματήσαμε την περιήγηση από ψηλά στην Πελοπόννησο.

ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ



ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ




ΚΑΛΑΜΑΤΑ




ΤΡΙΠΟΛΗ

Ένα παιδάκι παρατήρησε ότι και οι τρεις πόλεις βρίσκονται <<πάνω σε αυτό το χέρι>>.Μας δόθηκε η ευκαιρία και μιλήσαμε για την Πελοπόννησο. Είδαμε το γεωφυσικό της χάρτη και ρωτήσαμε τα παιδιά αν γνωρίζουν τι συμβολίζουν τα χρώματα στο χάρτη .Δυσκολεύτηκαν να απαντήσουν .Τους πληροφορήσαμε για το τι δείχνει κάθε χρώμα .Βρήκαμε πάλι την Τριπολη , την Μεγαλόπολη και την Καλαμάτα και τις συγκρίναμε ανάλογα με το χρωμα που έχουν στο χάρτη.Είδαμε τι παράγει κάθε πόλη αφού στο χάρτη υπήρχαν στην Καλαμάτα ελιές , στην Μεγαλόπολη ένα καρότσι , που δεν ξέραμε γιατί ,αλλά θυμηθήκαμε το εργοστάσιο που καίει κάρβουνο για να παράγει ρεύμα(είχαμε μιλήσει για το εργοστάσιο της ΔΕΗ όταν ετοιμάσαμε το βίντεο με το οποίο συμμετείχαμε στη δράση <<Αγαπώ και προβάλλω το τόπο μου>>)


Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε δυο ομάδες .Η μια ομάδα θα συνεργαζόταν να φτιάξει το γεωφυσικό χάρτη της Πελοποννήσου με πλαστελίνη και η άλλη ομάδα με κηρομπογιές.Το σημείο αναφοράς για τις πληροφορίες που θα χρειαζόμασταν ήταν ο χάρτης που είχαμε αναρτήσει.Τα παιδιά δούλεψαν μόνα τους χωρίς να επέμβω σε κανένα στάδιο .Το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό!!!








Τελειώσαμε παρουσιάζοντας στα παιδιά μια κατασκευή από ένα χάρτινο κουτί μέσα στο οποίο είχαμε
κολλήσει ένα ξύλινο σπιτάκι .Ανοίξαμε 6 τρύπες.Τα παιδιά κοίταξαν από τις τρύπες και στη συνέχεια εξηγούσαν από ποια μεριά έβλεπαν το σπίτι.Με τη δραστηριότητα αυτή προσπαθήσαμε να κατανοήσουν τις προβολές και τις διαφορετικές όψεις των αντικειμένων.
Κάπως έτσι έβλεπε κανείς το σπίτι κοιτώντας από τις τρύπες.











(το κουτί δεν προλάβαμε να το καλύψουμε με χαρτί.....συγχωρέστε μας,είχαμε πολύ δουλειά.....)
(Την ιδέα για την δραστηριότητα τη βρήκαμε στο βιβλίο της Μαριάννας Τζεκάκη , Μαθηματικές Δραστηριότητες για την Προσχολική Ηλικία,εκδ.Gutenberg)

Τετάρτη, 25 Απριλίου 2012

ΜΙΑ ΠΙΝΕΖΑ ΣΤΟ ΠΑΠΟΥΤΣΙ ΜΑΣ....

Συνεχίσαμε σήμερα με την Μαίρη Πινέζα , το μεγάλο βιβλίο, και κατά απαίτηση της πλειοψηφίας ξαναδιαβάσαμε την ιστορία.Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να εντοπίσουμε τα μέρη που πέρασε η πινέζα.Ζωγραφίσαμε όσα θυμηθήκαμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι.
Στη συνέχεια κόψαμε χάρτινα παπούτσια και στις σόλες τους κολλήσαμε χάρτινες πινέζες.


Ύστερα βγήκαμε στο κουκλοθέατρο της τάξης και καθένας μίλησε σαν να ήταν η πινέζα που βρέθηκε στη σόλα του .Τα παιδιά έδωσαν όνομα στην πινέζα τους και είπαν που θα πήγαινε η δική τους πινέζα ανάλογα με τους χώρους που κινούνται.





Ζωγραφίσαμε με βάση την ιστορία :<<Μια μέρα καθώς περπατούσα πάτησα μια πινέζα.Με την πινέζα στη σόλα του παπουτσιού μου πήγαμε σε αυτά τα μέρη.....>>









Φτιάξαμε σε μακετόχαρτο σχήματα τεντώνοντας λαστιχάκια σε καρφωμένες πινέζες: