30/9/14

ΟΣΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ..

Μετά από τη δημιουργία ζευγαριών ,σειρά είχε η δημιουργία ομάδων.Τα ζευγάρια σχημάτισαν ομάδα με ζευγάρια που είχαν το ίδιο χρώμα βραχιόλι.Αφού χόρεψαν αναζήτησαν το ζευγάρι με το ίδιο χρώμα:







Οι ομάδες συμμετείχαν σε μια σειρά από παιχνίδια προκειμένου να γνωριστούν μεταξύ τους τα παιδιά κάθε ομάδας:









Έπειτα έπρεπε κάθε ομάδα να βρει ένα όνομα.Τα παιδιά αποφάσισαν ποιο θα είναι αυτό.Δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για το πως λειτουργούμε σε μια ομάδα μιας και υπήρξαν διαφωνίες ως προς την τελική απόφαση.Μετά κάθε μέλος της ομάδας έβαλε ένα δαχτυλικό αποτύπωμα σε ένα χαρτί .Τα αποτυπώματα ενώθηκαν σε μια παλάμη και έγιναν οι σημαίες των ομάδων:




Σε μια επόμενη δραστηριότητα μοιράστηκαν χαρτιά με σχήματα σε κάθε ομάδα.Τα παιδιά έκοψαν τα σχήματα και προσπάθησαν να δημιουργήσουν κάτι ο καθένας μόνος του:





Κάποιος/α έφτιαξε έναν άνθρωπο 


άλλος/η ένα σπίτι


ένας πύραυλος


ένα ποδήλατο με μια ρόδα






Επειδή τα σχήματα που διέθετε ο καθένας /μια ήταν λίγα για μια κατασκευή προτείναμε στις ομάδες να ενώσουν τα σχήματα και να φτιάξει η καθεμιά κάτι.
Η μια ομάδαέφτιαξε ένα τρένο ,


η άλλη τον Μίκυ Μάους ,το σπίτι του και ένα βέλος που δείχνει το σπίτι,


η τρίτη ομάδα έναν ήλιο.



Κόλλησαν και συμπλήρωσαν με μαρκαδόρους τις λεπτομέρειες που ήθελαν 




Και ύστερα όλες οι εργασίες ενώθηκαν..






25/9/14

ΑΣ ΣΥΣΤΗΘΟΥΜΕ..

Μια παρέα παιδιών συναντήθηκε σε μια τάξη .Κάποιοι ήταν γνωστοί κάποιοι δεν είχαν συναντηθεί ξανά.Έπρεπε με πολλούς τρόπους να συστηθούν και να γνωριστούν γιατί θα συναντιόντουσαν καθημερινά.


Βοηθός πολύτιμος σε αυτή την προσπάθεια ένα πολύχρωμο κουβάρι κλωστής.


Ξεδιπλώθηκε πολλές φορές,πετάχτηκε ,μπερδεύτηκε και ξεμπερδεύτηκε,




βοήθησε να ακουστούν τα ονόματα όλων ,



να ακουστούν οι αγαπημένες συνήθειες και αντικείμενα των παιδιών


έδεσε τα παιδιά ,


και τους έδειξε ότι για να μην μπερδευόμαστε πρέπει να τηρούμε μια σειρά ,

Και όταν κουραζόμασταν με το κουβάρι παίζαμε και με άλλα πράγματα .Ένα σεντόνι χώρισε τα παιδιά σε δυο ομάδες και ένα καπέλο στο κεφάλι κάποιου έπρεπε να κινητοποιήσει την ομάδα ώστε να βρει το όνομα του παιδιού της απέναντι.



  Επιστροφή στο κουβάρι.Αποδείχθηκε βοηθός και στη δημιοργία ζευγαριών.
Συνέχισε να διπλώνεται και να ξεδιπλώνεται και μαζί να ξεδιπλώνονται οι σκέψεις των παιδιών για πράγματα που τα ευχαριστούν και για άλλα που τα ενοχλούν,
 μαζί του προσπάθησαν να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι για κάποιον να μην τον διακόπτουμε όταν θέλει κάτι να μας πει,
βοήθησε τα παιδιά να συστήσουν τον διπλανό τους ,


 



να "κλειστούν" μέσα του και να αντιληφθούν ότι η ομαδική προσπάθεια είναι σημαντική ,









ότι σε αρκετά πράγματα διαφέρουμε από τους άλλους αλλά σε μερικά είμαστε ίδιοι,




και κάποια στιγμή περάσαμε μερικές χάντρες στην κλωστή






και οι χάντρες έφτιαξαν ένα τεράστιο βραχιόλι και για να το μοιραστούμε το κόψαμε σε μικρά βραχιολάκια που φορέσαμε όλοι,





τα βραχιόλια έφτιαξαν τα ζευγάρια των παιδιών με βάση το χρώμα,


 τα ζευγάρια χόρεψαν,


χαιρετήθηκαν με τους αγκώνες,



οδήγησαν ο ένας τον άλλο σε ένα δρόμο,






"ζωγράφισαν" ο ένας την πλάτη του άλλου ,

και ο ένας το περίγραμμα της παλάμης του άλλου χρωματίζοντας με τα χρώματα που έβλεπαν στα ρούχα τους,




βάζοντας στους υπόλοιπους το γρίφο σε ποιον ανήκει η παλάμη σε κάθε ζευγάρι




και ζευγάρια έφτιαξαν ομάδες.Συνεχίζεται....
 H ΙΔΕΑ ΤΟΥ ΚΟΥΒΑΡΙΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ ΟΜΩΣ ΠΟΛΥ (ΜΑΡΙΑ...) ΚΑΙ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΑΡΚΑΔΙΑΣ