20/12/13

ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ..

ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ

Με αφορμή τα Χριστούγεννα ,στο Νηπιαγωγείο αφιερώσαμε αρκετό χρόνο στις ευχές που ανταλλάσσουν οι άνθρωποι μεταξύ τους τις μέρες αυτές και τις ευχές που ανταλλάσσουν με την έλευση του νέου χρόνου."Ταξιδέψαμε" στις χώρες καταγωγής των παιδιών και τις χώρες που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν οι γονείς τους.Τα νήπια ήρθαν σε επαφή με τα διαφορετικά έθιμα των Χριστουγέννων σε διάφορες χώρες αλλά και με τις ευχές που οι άνθρωποι δίνουν ο ένας στον άλλο μεταφέροντας το ίδιο μήνυμα παντού με διαφορετικό όμως τρόπο.
Ολοκληρώνοντας  το  χριστουγεννιάτικο αυτό ταξίδι θελήσαμε να φτιάξουμε ένα ημερολόγιο με ευχές για όλο τον χρόνο.
Οι στόχοι που θέσαμε μέσα από τις δραστηριότητες  ήταν να ενθαρρυνθούν τα παιδιά 

  • να γράψουν όπως μπορούν το όνομα μιας ευχής
  • να χρησιμοποιήσουν ποικίλα υλικά για να φτιάξουν το ημερολόγιο του νέου χρόνου
  • να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας
  • να κατανοούν την αξία της ομαδικής εργασίας και της από κοινού ανακάλυψης

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Με πηλό ετοιμάσαμε ανθρωπάκια τα οποία απεικόνιζαν τα μέλη μιας οικογένειας.Τα παιδιά μαζί με τους γονείς επέλεγαν τόσα πήλινα ανθρωπάκια όσα ήταν τα μέλη της οικογένειάς τους.Στη συνέχεια θα έπρεπε τα παιδιά  να γράψουν όπως μπορούν  και με τη βοήθεια των γονιών τους μια ευχή για το κάθε μέλος της οικογένειάς τους .Προτείναμε επίσης οι οικογένειες να ανταλλάξουν ευχές γράφοντας η μια οικογένεια ευχές πάνω στα πήλινα ανθρωπάκια της άλλης.Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας χάντρες ,κορδέλες και διάφορα υλικά θα έφτιαχναν τα ημερολόγια για το 2014 .







































Για άλλη μια φορά οι γονείς συνεργάστηκαν με τα παιδιά τους αλλά και μεταξύ τους για ένα κοινό αποτέλεσμα.Τα ημερολόγια ζωγραφίστηκαν από τα παιδιά τα οποία έγραψαν όπως μπορούσαν πάνω σε αυτά  το όνομα της ευχής που επέλεξαν και διακοσμήθηκαν από τους γονείς και τα παιδιά.


18/12/13

ΦΟΝ ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΚΟΜΗ ΜΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΗ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΛΥΚΩΝ

Με αφορμή το παραμύθι του Κυριάκου Χαρίτου :"Φον Κουραμπιές εναντίον Κόμη Μελομακαρόνη" 


από τις εκδόσεις Μεταίχμιο πραγματοποιήθηκαν στο Νηπιαγωγείο μια σειρά δραστηριότητες οι οποίες είχαν ως βασικούς στόχους να ενθαρρυνθούν τα παιδιά :
  • να αναγνωρίζουν τις βασικές εκδοχές του γραπτού λόγου με βάση εξωτερικά -τυπογραφικά χαρακτηριστικά και το περιεχόμενο,να συνειδητοποιήσουν ότι οι διαφορετικές εκδοχές μεταφέρουν μηνύματα με διαφορετικούς τρόπους και χρησιμοποιούνται για διάφορους λόγους.
  • να ακούν και να κατανοούν μια διήγηση.
  • να αναγνωρίζουν οικείες λέξεις στο περιβάλλον και μέσα στα κείμενα
  • να κατανοήσουν τη  σημασία της γραφής ως μέσου μεταφοράς πληροφοριών
  • να γράψουν όπως μπορούν
  • να ερμηνεύουν γενικά στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει μέσα από διαδικασίες παρατήρησης και περιγραφής ,σύγκρισης και ταξινόμησης.
  • να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας
  • να κατανοούν την αξία της ομαδικής εργασίας και της από κοινού ανακάλυψης.
  • να γνωρίσουν έθιμα και παραδόσεις του τόπου μας 


Πριν την ανάγνωση του παραμυθιού στην τάξη, είχαμε απευθύνει πρόσκληση προς τους γονείς για να συμμετέχουν στην πραγματοποίηση ενός  εργαστηρίου παραδοσιακών γλυκών στο Νηπιαγωγείο.Οι γονείς δέχτηκαν με μεγάλη προθυμία να συμμετέχουν.Την ημέρα που θα γινόταν το εργαστήρι διαβάσαμε στα παιδιά την ιστορία.Στη συνέχεια με ερωτήσεις ανοικτού τύπου προσπαθήσαμε να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να εκφράσουν τη γνώμη τους για τους ήρωες και την πλοκή της ιστορίας.Για να μπορέσουμε να συνδυάσουμε την ιστορία με το εργαστήρι των γλυκών δώσαμε αρχικά στα παιδιά τη δυνατότητα να επιλέξουν  εικόνες υλικών που χρησιμοποιούνται στην παρασκευή των κουραμπιέδων και των μελομακάρονων.Κάθε παιδί θα έπρεπε να αναζητήσει το υλικό του στα τραπέζια που είχαν ετοιμάσει οι γονείς και με αυτό τον τρόπο θα έμπαινε στην ομάδα του αντίστοιχου γλυκού.






Στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου οι γονείς ,με τη βοήθεια των συνταγών μοίρασαν τα υλικά στα τραπέζια ανάλογα με τη συνταγή που θα δούλευαν.Υπήρχαν δυο τραπέζια για τα μελομακάρονα και δυο τραπέζια για τους κουραμπιέδες.



Όταν τα παιδιά εντόπισαν το τραπέζι τους ανάλογα με το υλικό που κρατούσαν , τους δόθηκαν γρίφοι για να ανακαλύψουν τα υλικά που θα χρησιμοποιούνταν στη συνέχεια στη συνταγή.Με τη βοήθεια των γονιών διάβασαν τους γρίφους και ο καθένας προσπάθησε να γράψει τη λύση όπως μπορούσε.Οι γρίφοι ήταν κάπως έτσι:











Και όταν τελείωσαν οι γρίφοι και αφού τα παιδιά είδαν ,μύρισαν άγγιξαν τα διάφορα υλικά ξεκίνησε η εκτέλεση των συνταγών .Γονείς ,παιδιά και εκπαιδευτικοί συνεργαστήκαμε να φτιάξουμε τα γλυκά.





































































 Και στο τέλος όπως ήταν φυσικό δοκιμάσαμε το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας.







 Η ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε ήταν ευχάριστη για όλους.Οι γονείς έδωσαν αρκετές ευκαιρίες στα παιδιά να ασχοληθούν με τα υλικά ,να τα ανακατέψουν να τους δώσουν μορφή και σχήμα.Το εργαστήρι έδωσε την ευκαιρία να συνεργαστούν οι γονείς με τα παιδιά και οι γονείς μεταξύ τους.Στο διάστημα που μεσολάβησε ώσπου να ψηθούν τα γλυκά οι γονείς βοήθησαν τα παιδιά να καταγράψουν σε λίστες όσα περισσότερα υλικά θυμόντουσαν από αυτά που χρησιμοποιήθηκαν .Αλλά και μεταξύ τους δημιουργήθηκαν ευκαιρίες να επικοινωνήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις.