29/11/12

ΕΝΑΣ ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ...

Σήμερα ολοκληρώνοντας την ενασχόλησή μας με το ανθρώπινο σώμα και τα όργανα του μιλήσαμε για το σκελετικό σύστημα του ανθρώπου.Δείξαμε στα παιδιά έναν υπέροχο σκελετούλη ύψους 1,5 μ.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν που είδαν κάτι στο ίδιο ύψος με αυτά. <<Κρεμάσαμε >> το σκελετό στο ταμπλό και αρχίσαμε να τον περιεργαζόμαστε.
 
 
 
Είδαμε σε ποια σημεία του σώματός μας υπάρχουν οστά ,αγγίζοντας ταυτόχρονα και το δικό μας σώμα.Ξεχωρίσαμε τα άκρα και διαπιστώσαμε ότι τα πιο μακριά κόκαλα υπάρχουν στα χέρια και τα πόδια μας , το πιο μεγάλο κόκαλο βρίσκεται στη λεκάνη μας (τουαλέτα την αποκαλούσαν στη συνέχεια τα παιδιά), βρήκαμε που έχουμε τα πιο μικρά κόκαλα και μετρήσαμε τα κόκαλα.

  

Παρατηρήσαμε το σημείο που βρίσκονται η καρδιά και οι πνεύμονες και είδαμε ότι προστατεύονται από τα κόκαλα του θώρακα.

 

 

Στο κεφάλι το κρανίο προστατεύει τον εγκέφαλό μας.
Μετρηθήκαμε με τον σκελετό και βρήκαμε :
άλλος ήταν ένα κεφάλι κοντότερος ,



 
 
άλλος ήταν ίσια με τον σκελετό , 

 



και άλλος λίγο ψηλότερος,


 

 


 άλλου το χέρι ήταν μια παλάμη κοντότερη από του σκελετού.

 

 
 
 
 


Στη συνέχεια κόψαμε κομμάτια που αποτελούσαν τμήματα του σκελετού και τα κολλήσαμε ώστε να σχηματιστεί το σκελετικό μας σύστημα.
 
 
 
 
 
 
Παίξαμε με το ζάρι.Αρχικά ρίξαμε το ζάρι και όποιο κομμάτι από το σκελετό εμφανιζόταν, αυτό και τοποθετούσαν τα παιδιά στο τραπέζι.Το παιχνίδι συνεχίστηκε και στο τέλος νικήτρια ήταν η ομάδα που πρώτη είχε προλάβει να τοποθετήσει όλα τα τμήματα του σκελετού.







Η επόμενη φάση του παιχνιδιού ήταν η ίδια ως προς τον τελικό στόχο ,αλλά αυτή τη φορά το ζάρι είχε αριθμούς οι οποίοι αντιστοιχούσαν σε κάποιο τμήμα του σκελετού.Την αντιστοίχιση αριθμών και τμημάτων την είχαμε γράψει σε ένα φύλλο χαρτιού.έτσι ο αριθμός 1 αντιστοιχούσε στο ένα χέρι , ο αριθμός 2 στο άλλο χέρι , ο αριθμός 6 στο κρανίο κοκ.



Τελειώσαμε προσπαθώντας να συμπληρώσουμε τα οστά στο χάρτινο ανθρώπινο περίγραμμα.
Το τελικό αποτέλεσμα μας έδωσε αφορμή να αξιολογήσουμε τη δουλειά μας αφού αντί για κόκκαλα κάποιοι ζωγράφισαν ανθρωπάκια , το χαρτί μας σκίστηκε κλπ.



Ο ΣΚΕΛΕΤΟΥΛΗΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ ΕΚΔ.ΣΑΒΒΑΛΑΣ

28/11/12

H ANAΠΝΟΗ ΜΑΣ..

Οι πνεύμονες είναι και αυτοί με τη σειρά τους ένα από τα σημαντικότερα όργανα του σώματος.Με τα παιδια παρακολουθήσαμε το ακόλουθο βίντεο το οποίο περιγράφει με παραστατικό τρόπο το ταξίδι του αέρα στους πνεύμονες .

  
 Δείχνει πως με τον αέρα μπαίνουν στο σώμα μας ανεπιθύμητα , <<πλάσματα>> ,έτσι τα ονόμασαν τα παιδιά , και πως τα αντισώματα τα καταπολεμούν .Είδαμε τον ανίκητο καπνό από το τσιγάρο ο οποίος πάει και μαυρίζει τους πνεύμονες.Μας δόθηκε η ευκαιρία με τα παιδιά και συζητήσαμε για τον καθαρό αέρα , και τον μολυσμένο.Βρήκαμε τις πηγές του καθενός.Το βίντεο μας έδωσε αφορμή και μιλήσαμε για τα εμβόλια.Τα περισσότερα παιδιά δεν είχαν και την καλύτερη γνώμη αφού θυμήθηκαν ότι ο εμβολιασμός  είναι μια διαδικασία που τα πονάει  και τα φοβίζει.Όταν όμως είδαμε αυτά τα στρατιωτάκια ,τα αντισώματα , πόσο καλά αντιμετωπίζουν ,τα τέρατα ,τους ιούς και τα μικρόβια, αλλάξαμε γνώμη.
Επικεντρωθήκαμε επίσης στους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αφήνουμε έξω από το σώμα μας όλα αυτά που θέλουν να μας αρρωστήσουν.Συμφωνήσαμε πόσο σημαντικό είναι να μην βάζουμε τα χέρια στο στόμα , στη μύτη , στα μάτια ,να πλένουμε πολύ καλά τα χέρια μας, όταν φταρνιζόμαστε ή βήχουμε να αποφεύγουμε να το κάνουμε κοντά σε άλλους κλπ.
Προσπαθήσαμε να αντιληφθούμε την εισπνοή και την εκπνοή βάζοντας ένα φύλλο χαρτιού στο σώμα και το είδαμε να κουνιέται σε κάθε ανάσα μας.

 

Συνεχίσαμε ζωγραφίζοντας φυσώντας τη μπογιά  με το καλαμάκι και προς διάφορες κατευθύνσεις..

 

 


 
 

 
 

Παίξαμε παιχνίδια όπου κάθε παιδί έπρεπε να βγάλει τα χαρτάκια από το πιατάκι ρουφώντας τα με το καλαμάκι...

 

 

 
 
 

 

Φυσήξαμε με δύναμη τον αέρα για να βγάλουμε τα χαρτάκια έξω από το πιάτο..
 
 
Κάναμε αγώνες φυσήματος .Ποιος θα φυσήξει πιο δυνατά για να φτάσει η χάρτινη μπάλα πιο μακριά;