31/10/12

ΕΝΑΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ....

Σήμερα όποιος άνοιξε αυτό το κουτί  αντίκρυσε έναν πολύ ξεχωριστό άνθρωπο!!

 


Κοιτάξαμε κρυφά και κανένας δεν αποκάλυψε στον άλλον το τι είδε μέσα στο κουτί.

 

 

Το ανακοίνωσαν όλοι στην παρεούλα.
Ο πολύ ξεχωριστός άνθρωπος ήταν ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΑΣ...

 
 
 

 
Παρατηρήσαμε τα χαρακτηριστικά μας στον καθρέφτη και ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας σε μια κορνίζα .
 

 
 

 

Ύστερα συνεχίσαμε να γράφουμε ωραία πράγματα για τους φίλους μας όπως χθες.
Τελειώσαμε κόβοντας το περίγραμμα του χεριού μας.Με τα παιδιά γράψαμε σημείωμα προς τους γονείς τους ,  σε κάθε δαχτυλάκι  της χάρτινης παλάμης να αναφέρουν ένα προτέρημα του παιδιού τους και να επιστρέψουν την χάρτινη παλάμη στο σχολείο ώστε να διαβάσουμε τι  έγραψαν οι γονείς για τα παιδιά τους
.(Φεύγοντας το μεσημέρι ο Γιώργος έδωσε τη χάρτινη παλάμη στη μαμά του και της είπε :<<Να γράψεις ότι είμαι έξυπνος!!!>>)



Δανειστήκαμε τις ιδέες από το βιβλίο Ο κήπος των συναισθημάτων , της Νίκης Κάντζου , Ζέτας Λαμπρινέα ,  Ρένας Δαμηλάκη.














30/10/12

Η ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ...

Φανταστήκαμε ότι ο εαυτός μας μοιάζει με ένα μπουκάλι  με νερό.Αισθανόμαστε καλά και το μπουκάλι είναι γεμάτο με νερό.Κάθε φορά που κάποιος λέει κάτι αρνητικό για εμάς είναι σαν να ανοίγει μια τρύπα στο μπουκάλι και να αδειάζει το νερό.

 
 
 
 Εμείς βρήκαμε τρόπους να είναι πάντα γεμάτο το μπουκάλι μας.Το γεμίσαμε με πράγματα που μας αρέσουν , με πράγματα που κάνουμε πολύ καλά , με στιγμές που βοηθάμε τους άλλους και θα το συμβουλευόμαστε στο μέλλον. 


 
 
 

Στο φως ενός φακού που στριφογυρίζαμε στην παρεούλα είπαμε τρία θετικά πράγματα ο καθένας για τον εαυτό του.


 

 

 
 

 

 Αποφασίσαμε κάθε μέρα μετά από κλήρωση να ορίζεται ένας βοηθός της τάξης ο οποίος θα είναι και το τιμώμενο πρόσωπο της μέρας.Ο βοηθός θα απολαμβάνει κάποια ιδιαίτερα προνόμια όπως: θα υπάρχουν φωτογραφίες του και της οικογένειάς του στο ειδικό ταμπλό του βοηθού.Το ταμπλό θα έχει ακόμα αγαπημένες ζωγραφιές , αγαπημένα παιχνίδια και ότι άλλο θα ήθελε το παιδί που αναλαμβάνει το ρόλο.Θα μπαίνει πρώτος στο τρενάκι τη συγκεκριμένη μέρα , θα έχει το δικαίωμα να θέλει να διαβαστεί το αγαπημένο του παραμύθι .Στο τέλος της μέρας αφού διαλέξει από το κουτί το όνομα του επόμενου βοηθού ,θα παίρνει το δίπλωμά του συνοδεύομενο από φιλοφρονήσεις των παιδιών.Και για να μην μπερδευόμαστε φτιάξαμε δυο κουτάκια: 
 
Για να ενισχυθεί ακόμα πιο πολύ η αυτοεκτίμησή μας αφήσαμε τους συμμαθητές μας να μιλήσουν με ωραία λόγια για εμάς .Θα τα διαβάζουμε όταν δεν θα  νιώθουμε και πολύ καλά και θα αισθανόμαστε καλύτερα.. 


 



 


 


 


 ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΤΙΣ ΔΑΝΕΙΣΤΗΚΑΜΕ ΑΠΟ :

 ΝΙΚΗ ΚΑΝΤΖΟΥ , ΡΕΝΑ ΔΑΜΗΛΑΚΗ,ΖΕΤΑ ΛΑΜΠΡΙΝΕΑ, Ο ΚΗΠΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ,ΕΚΔ.ΔΙΠΤΥΧΟ
ΝΑΝΤΙΑ ΚΟΥΡΜΟΥΣΗ , ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΥΤΡΑΣ , ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ,ΕΚΔ.ΠΑΠΑΖΗΣΗ

24/10/12

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΟΥΣ...

Ξεκινήσαμε σήμερα δείχνοντας στα παιδιά αυτό:
 

Ρωτήσαμε τι μπορεί να ήταν .Οι απαντήσεις όλες ίδιες :''είναι σαν βιβλίο''.Τι διαφορετικό έχει από τα βιβλία της βιβλιοθήκης μας ;'Δεν είναι συρραμένο'' , απάντησε η Νικολία.Ανοίξαμε την πρώτη σελίδα και τα παιδιά είδαν ένα κενό πλαίσιο και μερικά γράμματα.
-''Είναι εργασία!!''
-Τι όμως;
-''Θα πρέπει να ζωγραφίσουμε κάτι!''
-Τι νομίζετε ότι θα ζωγραφίσουμε;
-Τίγρεις και παπαγάλους.
Προτείναμε να διαβάσουμε τα γράμματα που υπήρχαν στο κάτω μέρος της σελίδας.Διαβάσαμε και τα παιδιά αποφάσισαν ότι τελικά αυτό που έπρεπε να ζωγραφίσουν ήταν οι δυο νεράιδες .
Στην επόμενη σελίδα ήταν εύκολο για τα παιδιά να συμπεράνουν ότι πρώτα έπρεπε να διαβάσουμε το κείμενο και μετά να αποφασίσουμε τι θα ζωγραφίσουμε.έτσι ολοκληρώθηκε η ανάγνωση της ιστορίας ''Ασπρογάλανο πανί''.
Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στη σημαία της Ελλάδας .Την περιγράψαμε ,μετρήσαμε τις γραμμές της.
Ύστερα παρουσιάσαμε στα παιδιά τον παγκόσμιο χάρτη και σε φωτογραφίες είχαμε παιδιά από όλο τον κόσμο που κρατούσαν τις σημαίες τους.Συστήσαμε στα παιδιά το καθένα και αναφερθήκαμε στις χώρες τους και στις σημαίες τους.

 
Ύστερα ομαδοποιήσαμε τις σημαίες ανάλογα με τα χρώματα , τα σύμβολα , τις γραμμές τους.Βρήκαμε κοινά σημεία με την ελληνική σημαία.

 

 
 

Χωριστήκαμε σε ομάδες αναλαμβάνοντας κάθεμια μια δραστηριότητα.Η μια ομάδα έπρεπε να βάλει λωρίδες άσπρου και μπλε χαρτονιού με τέτοιο τρόπο ώστε να σχηματιστεί η ελληνική σημαία.Προσπαθώντας να τους παραπλανήσουμε δώσαμε παραπάνω λωρίδες χαρτιού.
 
''Ορίστε , δείτε είναι 1,2,3,......9 οι γραμμές''
''Είναι παραπάνω πρέπει να βγάλουμε''

''Κάτι λείπει !!Τα τετράγωνα στο σταυρό!Κυρίααα!!''



Η άλλη ομάδα ανέλαβε να εικονογραφήσει το παραμύθι που διαβάσαμε το πρωί,λαμβάνοντας υπόψη της τα λόγια κάθε σελίδας.
 
 
Η τρίτη ομάδα ανέλαβε να φτιάξει ένα σπίτι για τις σημαίες του κόσμου.
 
 
 


Οι ομάδες παρουσίασαν τη δουλειά τους μόλις τελειώσαν.Καθεμιά αναφέρθηκε στο τι είχε αναλάβει να κάνει ,τι δυσκολίες συνάντησε , τι ήταν εύκολο να γίνει κλπ.

 

 
 
 

 
 
 

 

Τελειώσαμε φτιάχνοντας ο καθένας τη δική του σημαία:διαλέγοντας τα χρώματα που του άρεσαν και τα σύμβολα που θα ήθελε να έχει η σημαία του.







 Οι σημαίες μας αύριο θα μπουν στο σπιτάκι με όλες τις σημαίες του κόσμου.