1/10/12

ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΓΙΑΓΙΑ..

Το μήνυμα έλεγε :
Τα παιδιά μίλησαν για τους παππούδες και τις γιαγιάδες , είπαν τα ονόματά τους , είπαν τι παίζουν μαζί τους , τι λιχουδιές και τι δώρα παίρνουν , πόσο χαίρονται οι γιαγιάδες και οι παππούδες όταν τα βλέπουν και πως δείχνουν τη χαρά τους :με αγκαλιές , φιλιά , τσιμπήματα στα μαγουλάκια...
Διαβάσαμε ένα ποιήμα σχετικό με την παγκόσμια ημέρα της Τρίτης Ηλικίας και μάθαμε τη λέξη ηλικιωμένος .




 
 
Ρώτησα τα παιδιά αν ήξεραν τι σημαίνει και ένα αγοράκι μου είπε ότι είναι αυτός που ψάχνουμε εξηγώντας μου λίγο αργότερα ότι το είχε δει στην τηλεόραση (εννοούσε τις Εξαφανίσεις Ηλικιωμένων που βγαίνουν στην τηλεόραση).Είπαμε τι σημαίνει η λέξη και μέσα από το ποίημα ξεχωρίσαμε τα χαρακτηριστικά  των ατόμων της τρίτης ηλικίας όσο αφορά το χρώμα των μαλλιών , το δέρμα αλλά και τον τρόπο βαδίσματος. Μάθαμε ποια είναι τα δώρα που περιμένουν από εμάς παππούδες και γιαγιάδες :δυο φιλιά , μια αγκαλιά,ένα τραγούδι , λίγα λουλούδια!!
Ύστερα δείξαμε όλοι τις αγκαλιές μας και πρότεινα στα παιδιά να φτιάξουμε σε χαρτί την αγκαλιά μας και να την χαρίσουμε στον παππού και τη γιαγιά.Χωριστήκαμε σε ζευγάρια με βάση το σχήμα που μας έτυχε και αφού αγκαλιαστήκαμε λίγο ξεκινήσαμε.Κάθε ζευγάρι αποτύπωνε στο χαρτί το σύντροφό του εναλλάσοντας θέσεις.


 
 
Ύστερα κόψαμε τις χάρτινες αγκαλιές.Τι άλλο μας έλειπε;

 
 

 
 
 Το κεφάλι!!Τα παιδιά στα ζευγάρια αλληλοβοηθούμενα σχημάτισαν κύκλους , τους έκοψαν ,ζωγράφισαν τα χαρακτηριστικά και η κυρία κόλλησε.

 
 
 
 
 
 

Οι αγκαλιές ήταν έτοιμες , γράψαμε το μήνυμά μας και θα τις χαρίσουμε στους παππούδες και τις γιαγιάδες.
 
 
 

Στην επόμενη δραστηριότητα παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής με παππούδες , γιαγιάδες και εγγόνια.Παρουσιάσαμε στα παιδιά τους πίνακες  ανακαλύπτοντας κάθε φορά για ποιον πίνακα μιλάμε διαβάζοντας ένα ποίημα.
Στο τέλος τα παιδιά χωρίστηκαν σε δυο ομάδες . Η πρώτη ομάδα ανέλαβε να εντοπίσει τις διαφορές ανάμεσα σε δυο πίνακες(τους οποίους πλαστικοποιήσαμε και τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να σημειώσουν πάνω τους με ανεξίτηλο μαρκαδόρο) και η δεύτερη ομάδα έπρεπε να εντοπίσει τα σημεία που δεν άνηκαν στον πίνακα.Οι ομάδες παρουσίασαν στην ολομέλεια τα αποτελέσματα της δουλειάς τους .
 

 

 

 
 
 


 

 
 


ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
ΠΕΡ.ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ , Τ. ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ-ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012 (το ποιήμα για την Παγκόσμια Ημέρα της Τρίτης Ηλικίας της κ.Φυλλιώς Νικολούδη).
Ο ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ , ΝΙΚΗ ΚΑΝΤΖΟΥ , ΕΚΔ.ΔΙΠΤΥΧΟ (οι δραστηριότητες με τους πίνακες ζωγραφικής)
http://www.supermommoments.com ΚΑΙ
http://haroumenesfatsoules.blogspot.gr ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΑΓΚΑΛΙΑΣ

3 σχόλια:

  1. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΕΥΡΗΜΑΤΙΚΟΣ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΚΑΛΙΑΣ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπέροχη η αγκαλιά! Μου αρέσει ο τρόπος που δουλεύετε! Πολύ τυχερά τα παιδιά στην τάξη σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή